حوزه های فعالیت

طراحی و ساخت انواع بویلر و قطعات مربوطه

بویلر یک مخزن بسته است که در آن بخار آب جهت استفاده در خارج از آن توسط گرمای ناشی از احتراق سوخت تولید می‌شود. داخل دیگ‌‌بخار شامل دو بخش طرف آتش و طرف آب است. سطح گرمایی دیگ‌بخار به مجموع کلیه سطوح در طرف آتش دیگ‌بخار اطلاق می‌شود. تمام بخش‌های داخلی و تحت فشار یک دیگ‌بخار از آلیاژهای آهنی ساخته می‌شوند. دیگ‌های بخار از نظر جنس به دو دسته چدنی و فولادی تقسیم‌بندی می‌شوند. دیگ‌بخار چدنی برای تولید بخار کم فشار ساخته می‌شود و به همین دلیل بیشتر در مواردی نظیر سامانه‌های گرمایش مرکزی استفاده می شود. بیشتر دیگ‌های بخار از گونه فولادی هستند.همچنین دیگ چدنی نیز تولید می‌گردد. دو نوع دیگ بخار بصورت کلی در دنیا ساخته می‌شود که عبارتند از واتر تیوب و فایر تیوب.

طراحی و ساخت مخازن تحت فشار˛ برج ها و راکتورها

مخازن تحت فشار: از مهمترین و پرکاربردترین تجهیزات می باشند که دستیابی به طراحی ایمن و اقتصادی بر اساس استانداردهای طراحی، ساخت ، تست و بازرسی بسیار حائز اهمیت است. بطور کلی مخازن تحت فشار به منظور نگهداری مایعات و گازهایی که اختلاف فشار قابل ملاحظه ای با فشار محیط دارند استفاده می شوند و طراحی و ساخت این تجهیز منطبق بر استاندارد ASME است اگرچه الزامات طراحی از کشوری به کشور دیگر متفاوت است اما در تمامی طراحی ها پارامترهایی چون دما و فشار عملیاتی ایمن و سایر فاکتورهایی که منجر به طراحی ایمن می شوند مد نظر قرار می گیرند.
برج ها: یکی ﺍﺯ ﻣﻬﻤﺘﺮﻳﻦ ﻓﺮﺍﻳﻨﺪﻫﺎﻳﻲ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺻﻨﺎﻳﻊ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺑﻪ ﻧﻔﺖ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ، ﺟﺪﺍﺳـﺎﺯﻱ ﻫـﺎﻱ ﺍﺟـﺰﺍﻱ ﻣﻮﺟـﻮﺩ ﺩﺭ ﻳﻚ ﺗﺮﻛﻴﺐ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻫﺮ ﻛﺪﺍﻡ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺍﺟﺰﺍﺀ ﻣﻲ ﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﺍﺭﺯﺵ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺑﺎﻻﻳﻲ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﻳﺴﻪ ﺑﺎ ﺗﺮﻛﻴﺐ ﺍﻭﻟﻴﻪ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ. ﺍﮔﺮ ﻣﺨﻠﻮﻃﻲ ﻛﻪ ﺟﺪﺍﺳﺎﺯﻱ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ ﻫﻤﮕﻦ ﺑﺎﺷﺪ ﺟﺪﺍﺳﺎﺯﻱ ﻣﻲ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺗﻨﻬﺎ ﺑﺎ ﺍﻓﺰﻭﺩﻥ ﻭ ﻳﺎ ﺍﻳﺠﺎﺩ ﻓﺎﺯ ﺩﻳﮕـﺮ ﻱ ﺩﺭ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺷﻮﺩ.
راکتور: راکتور ﻳﻚ ﻇﺮﻑ ﻳﺎ ﻣﺤﻔﻈﻪ ﺑﺎ ﺷﻜﻞ ﻫﺎﻱ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻭﺍﻛﻨﺶ ﺷﻴﻤﻴﺎﻳﻲ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﻲ ﮔﻴﺮﺩ ﻭ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻣﻮﺍﺩ ﻭﺭﻭﺩﻱ ﺑﻪ ﻣﺤﺼﻮﻻﺕ ﺗﺒﺪﻳﻞ ﻣﻲ ﺷﻮﻧﺪ: ﻛﻪ ﺑﻪ ﺩﻭ ﺩﺳﺘﻪ ﭘﻠﻴﻤﺮﻱ ﻭ ﻏﻴﺮﭘﻠﻴﻤﺮﻱ ﺗﻘﺴﻴﻢ ﻣﻲ ﺷﻮﻧﺪ.

طراحی و ساخت انواع مبدل حرارتی و قطعات مربوطه

مبدل ها تجهیزاتی هستند که به منظور انتقال حرارت بین دو سیال در صنایع مختلف بکار می روند، در مبدل ها سیالات سرد و گرم در تماس مستقیم با یکدیگر نمی باشند و سیالات موجود در مبدل ها توسط دیواره ها از یکدیگر جدا می شوند.برای مثال یک مبدل حرارتی روغن ، حرارت روغن داغ را به آب یا هوا منتقل می کند و یا مبدل حرارتی استخر ، گرمای آب داغ بویلر را به آب استخر منتقل می کند (بدون تماس مستقیم دو سیال با یکدیگر). از جمله مهمترین و پر کاربردترین مبدل های حرارتی می توان به نوع پوسته و لوله ، نوع هوا خنک (درای کولر) و نوع صفحه ای اشاره کرد که همگی یک نوع دستگاه کاهنده دمای سیال (مایعات و گازها) محسوب می شوند. مبدل های حرارتی پوسته لوله(shell & Tube) ، از معروف ترین و پرکاربرد ترین انواع مبدل در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، پلنت های تصویه آب و نیروگاه ها می باشند.

تامین قطعات و تجهیزات جانبی

 ساخت قطعات پالایشگاهی توسط شرکت های داخلی به دلیل کاربرد فراوان این قطعات در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی کشور علاوه بر صرفه جویی اقتصادی باعث پیشرفت سازندگان داخلی و تامین قطعات نفت و گاز و پتروشیمی  در داخل کشور می شود.